Przedszkole Samorządowe nr 2 w Myślenicach mieści się w przytulnym budynku parterowym, w którym funkcjonują trzy oddziały przedszkolne: „Motylki” (3,4 – latki), „Biedronki” (4,5 – latki) i „Pszczółki” (5,6 – latki).
Ze względu na kameralność naszego przedszkola personel poświęca wiele uwagi każdemu z dzieci wspierając je w trudnościach oraz rozwijając talenty, a dostęp do specjalistycznej pomocy logopedy, psychologa, terapeuty i pedagoga jest łatwiejszy.
Każdy z oddziałów posiada własną salę zabaw i dysponuje własnym zapleczem sanitarno - higienicznym. Atutem naszej placówki jest duży parking dla Rodziców. Przedszkole dysponuje atrakcyjnym terenem wokół budynku, posiada duży ogród, w którym wydzielona jest „Strefa dla Maluszka” z własną piaskownicą, dwa atrakcyjne place zabaw i mini boisko, które sprzyjają spędzaniu czasu na świeżym powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.
Placówka posiada własną, bardzo dobrze wyposażoną kuchnię, w której przyrządzane są domowe, smaczne a zarazem zdrowe i urozmaicone posiłki. Właściwie skomponowana dieta oparta o warzywa, białko i dania z niską zawartością tłuszczu, soli i cukru to klucz do zdrowia naszych wychowanków :)
Kuchnia wyposażona jest w piec konwekcyjno-parowy, dzięki któremu potrawy, zwłaszcza mięso i ryby zachowują swoje wartości odżywcze, walory smakowe i aromatyczne :) Każdego dnia dzieci kosztują świeże owoce i warzywa, bakalie, pestki dynii, ziarna słonecznika. Mają stały dostęp do wody mineralnej.
Przedszkole funkcjonuje w godzinach od 7.00 do 17.00.
Praca wychowawczo - dydaktyczna i opiekuńcza prowadzona jest w oparciu o podstawę programową wychowania przedszkolnego. Zgodnie z wyznaczonymi zadaniami nauczyciele organizują zajęcia wspierające rozwój dziecka. Wykorzystują do tego każdą sytuację i moment pobytu dziecka w przedszkolu. Wszystkie doświadczenia dzieci płynące z organizacji pracy przedszkola są efektem realizacji programu wychowania przedszkolnego. Ważne są zatem zajęcia kierowane, jak i czas spożywania posiłków, czynności sanitarno - higieniczne, czas przeznaczony na odpoczynek, uroczystości przedszkolne, spacery, wycieczki.
Nauczyciele wykorzystują różnorodne metody pracy, które aktywizują dziecko oraz umożliwiają praktyczne zastosowanie zdobytej wiedzy. Stosowane metody, formy pracy i środki dydaktyczne (w tym multimedialne) zapewniają wychowankom osiąganie sukcesów rozwojowych oraz pozytywną motywację do podejmowania zadań, tym samym rozwijając ich wiarę we własne siły i możliwości.
Bardzo ważna jest samodzielna zabawa, która jest podstawową i najważniejszą formą aktywności oraz jest doskonałym sposobem na naukę.
W naszym przedszkolu zatrudniona jest wykwalifikowana kadra nauczycieli, w tym nauczyciele specjaliści: logopeda, psycholog, pedagog specjalny, terapeuta pedagogiczny. Nasz zespół ustawicznie się doskonali i aktywnie bierze udział m. in. w warsztatach, szkoleniach, konferencjach, kursach.
:)
Wykorzystując kompetencje, potencjał, uzdolnienia i zainteresowania kadry pedagogicznej oraz ich wiedzę i umiejętności zdobyte podczas różnorodnych szkoleń, w przedszkolu odbywają się zajęcia z elementami kodowania, rytmiczno - muzyczne, teatralne, sportowo – ruchowe, plastyczno – techniczne, kulinarne, sensoryczne, terapeutyczne oraz savoir–vivre’u, które prowadzone są przez nauczycieli wychowawców i specjalistów naszego przedszkola.
Misja Przedszkola
"SAMODZIELNE, WSZECHSTRONNE, SZCZĘŚLIWE"
Misją Przedszkola jest dbanie o wszechstronny rozwój Dziecka poprzez wzorowy proces opieki, wychowania, nauczania - uczenia się, co umożliwia Dziecku odkrywanie jego własnych możliwości, uzdolnień i zainteresowań.
W efekcie takiego wsparcia, w domowej - przyjaznej atmosferze, wychowanek osiąga dojrzałość do podjęcia nauki w klasie pierwszej.
CEL NASZEJ PRACY to wspomaganie, ukierunkowywanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami w relacjach ze środowiskiem społecznym, kulturowym, przyrodniczym.
PRIORYTETOWE ZADANIA WYCHOWAWCZO - DYDAKTYCZNE:
Integrowanie oddziaływań wychowawczych: PRZEDSZKOLE – DOM
...bo dla małego dziecka dom i przedszkole to dwa najważniejsze światy.
Kształtowanie u dzieci wrażliwości ekologicznej oraz promowanie zdrowego stylu życia - stylu EKO
…bo tylko zintegrowane działania domu i przedszkola pozwolą ukształtować podstawowe zasady ochrony środowiska, zdrowego odżywiania i stylu życia.
Rozwijanie zainteresowań językiem angielskim poprzez wykorzystanie naturalnych predyspozycji dziecka
...bo codzienny kontakt dziecka z językiem angielskim pozytywnie wpływa na oswajanie się dziecka z językiem obcym oraz zapewnia DOBRY START do nauki języka angielskiego w szkole podstawowej.
W ramach realizacji podstawy programowej wychowania przedszkolnego, wszystkie przedszkolaki uczestniczą w bezpłatnych zajęciach z języka angielskiego.
Rozwijanie kompetencji kluczowych z zastosowaniem aktywizujących metod i środków dydaktycznych
...bo aktywizują dziecko do działania i pozwalają mu myśleć problemowo.
NASZE PRZEDSZKOLE :)
- organizuje DNI ADAPTACYJNE poprzedzające nowy rok szkolny (w miesiącu sierpień) dla dzieci i ich rodziców, co sprzyja obniżeniu stresu u dziecka przed pójściem po raz pierwszy do przedszkola, daje szansę na poznanie przedszkola i personelu, ułatwia budowanie zaufania do przedszkola i wychowawcy zarówno rodzicom jak i dzieciom,
- organizuje warsztaty, szkolenia i zajęcia otwarte dla rodziców,
- aktywnie bierze udział w gminnych konkursach m. in. plastycznych, muzycznych, fotograficznych, recytatorskich oraz jest ich organizatorem,
- organizuje uroczystości i imprezy przedszkolne: Międzynarodowy Dzień Kropki, Ogólnopolski Dzień Przedszkola, Pasowanie dzieci 6 letnich, Dzień Pluszowego Misia, Przedszkole do hymnu - Narodowe Święto Niepodległości, Zabawy/wróżby andrzejkowe, Mikołajki, Obchody Świąt Bożego Narodzenia, Dzień Babci i Dziadka w budynku OSP Dolne Przedmieście, Dzień Czerwonego Serduszka, Bal karnawałowy, Powitanie wiosny, Dzień Książki dla Dzieci, Światowy Dzień Zdrowia, Międzynarodowy Dzień Ziemi, Dzień Języka Angielskiego, Ogólnopolski Maraton dla przedszkolaków „Sprintem do maratonu”, Dzień Dziecka, Piknik Rodzinny „Mama, Tata i Ja”, Zakończenie roku szkolnego – „Pożegnanie Starszaków z przedszkolem”,
- współpracuje z instytucjami wspierającymi Rodzinę oraz rozwój psychofizyczny dziecka,
- realizuje programy i ogólnopolskie projekty edukacyjne, m. in. realizowane w bieżącym roku szkolnym:
„Gramy Zmysłami”
którego głównym celem jest innowacyjne i kreatywne podejście do tematyki rozwijania zmysłów u dzieci, tworzenie przez nauczycieli odpowiednich warunków do poznawania świata wieloma zmysłami oraz budowania wiedzy na temat integracji sensorycznej
„Bajkowa wyprawa”
którego głównym celem jest rozbudzanie zainteresowania literaturą klasyczną, upowszechnianie czytelnictwa oraz kształtowanie postaw ukierunkowanych na prawdę, dobro i piękno
„Sportowa wyprawa”
którego zadaniem jest rozbudzanie sportowych zainteresowań dzieci oraz upowszechnianie aktywnego i zdrowego stylu życia
- udział w Narodowym Programie Rozwoju Czytelnictwa, dzięki któremu nasza biblioteka przedszkolna wzbogaciła się o nowe - atrakcyjne pozycje książkowe adresowane do dzieci w wieku 3-6 lat. Nauczyciele wykorzystują zakupione książki podczas głośnego czytania, w trakcie zajęć edukacyjnych, relaksacji – „Pora na bajkę”, organizowane są teatrzyki z wykorzystaniem Kamishibai (papierowy teatr). Natomiast książki z dużą czcionką wspierają rozwój umiejętności samodzielnego czytania dzieci oraz wzbudzają ich zainteresowaniem czytaniem,
- uczestniczy w kampaniach edukacyjnych objętych Honorowym Patronatem Burmistrza Miasta i Gminy Myślenice, m.in. Międzynarodowa Kampania „POMARAŃCZOWA WSTĄŻKA” 2023 przeciwdziałającej przemocy i agresji wobec dzieci,
- uczestniczy w obchodach międzynarodowych świąt, akcjach na rzecz środowiska, akcjach charytatywnych i zbiórkach,
- współpracuje ze środowiskiem lokalnym,
- organizuje „Spotkania z ciekawymi ludźmi”, m.in. z pszczelarzem, lekarzem, dogoterapeutą.
W naszym Przedszkolu najważniejsze jest DZIECKO, a życzliwa kadra wspiera Je, troszczy się o jego bezpieczeństwo i dobre samopoczucie. Dokładamy starań, aby Dziecko czuło się kochane, akceptowane i szczęśliwe, tak aby przedszkole stało się dla Niego Drugim Domem.
W naszym Przedszkolu Rodzice są dla nas PARTNERAMI, a współpraca oparta jest na wzajemnym porozumieniu, szacunku, zaufaniu, życzliwości i lojalności.
...bo Dziecko jest dobrem wspólnym.